MasterCard'ın altı ayda bir düzenli olarak gerçekleştirdiği Masterindex'in araştırmasının Aralık ayı sonuçlarına göre; Türk tüketicisi İnternet'te alışverişe sıcak bakmıyor. Toplam 11 il merkezinde 1.000 kişilik bir örnekleme grubu üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, katılımcılara son 12 ay içerisinde kaç defa İnternet üzerinden harcama/alışveriş yaptıkları sorulduğunda %91'i İnternet'ten hiç harcama/alışveriş yapmadığını, yüzde 3 ise ayda bir kez yaptığını belirtti. İnternet'te alışveriş yapma oranı 20-24 yaş arası tüketicilerde %7'ye, A sosyo-ekonomik grubunda da %8'e ulaşmakta. İnternet'te en fazla harcama kitap, DVD ve elektronik eşya alımında Görüşülen kişilere, İnternet ortamında kredi kartlarını ne tür hizmetler/ürünler için kullandıkları sorulduğunda yüzde 21'i Kitap/DVD alımı ve yine %21'i de elektronik eşya alımı için kredi kartlarını İnternet'te kullandıklarını belirttiler. Bu rakamı yüzde 17 ile bilet alımları ve yüzde 14 ile sanal market alışverişleri takip ediyor.