İADE POLİTİKASI

"Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan, satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen, niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir."

Yukarıdaki açıklamada da görebileceğiniz gibi sadece ayıplı mal olarak nitelendirilen ürünler satıcılar tarafından koşullu yada koşulsuz olarak iade alınabilmektedir.

Burada tüketiciler tarafından yanlış anlaşılan konu, alınan ürünün ne şartta olursa olursun 1 hafta-15 gün içerisinde iade edilebileceğinin sanılmasıdır. Oysa satıcı firmalar ayıplı olmayan ürünlerin iadesini sadece kendi insiyatiflerince kabul edebilirler.

Ayıplı olmayan üründen kasıt ise hiçbir arıza veya uygunsuzluğu olmadığı halde, müşterinin görerek ve bilerek aldığı "beğenmedim, rengi olmadı, pahalı, satamadım, stoklarımda tutmak istemiyorum vs." gibi şartlarla iade etmek istenilen ürünlerdir.

Satın alınan ürünlerin iade edilmemesi için müşteri temsilcisi veya müşteri ile doğru ürün hakkında mutabakata varılmalı (bu durum özellikle bayilerimiz için geçerli), deneme veya tanıtma amaçlı alınacak ise satış temsilcisine bu durum bildirilmeli ve faturaya konsinye amaçlıdır yazılmalı ve de kararlaştırılan tarihe kadar geri iade edilmediği takdirde fatura edileceği ibaresinin eklenmesi gereklidir.

İade konusunun müşteri temsilcisi ile görüşülmesinden sonra iade kararı verilmiş ise aşağıdaki formun doldurularak firmamıza ürün ile birlikte getirilmesi gerekmektedir.

ÜRÜN İADE FORMUNU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ