Bilgisayar Gazetesi - Ağustos 2006 - Sayı 140
Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi A.Ş. (TARSİM) telefon görüşme bedellerini düşürmek amacıyla eski telefon santrallarının (analog) yerini alan IP santral (sayısal) sistemi olarak Avaya’nın IP Office çözümünü seçti. Bimel tarafından uygulanan proje kapsamında TARSİM'in İstanbul Kavacık’ta bulunan merkezinde eski nesil telefon santralı yerine sayısal santral sistemi olan Avaya IP Office 406 sayısal santralı kuruldu. Yeni sistem, ses ve veri için iki ayrı iletişim ağı ihtiyacını ortadan kaldırarak, telefon ve Internet hatlarının tek bir Internet Protokol tabanlı iletişim ağı üzerinde birleşmesini sağlıyor. Santralın sunduğu avantajlar arasında en düşük maliyetli rota üzerinden sesi taşıma zorunluluğu olması yer alıyor. Sistem sayesinde Outlook’tan telefonunuza bırakılan sesli mesajları ve faksları alabiliyorsunuz. Ayrıca çağrı alırken aynı zamanda e-posta ve Internet’e erişim devam ediyor. Tarafınıza ulaşan ve bırakılan mesajlar perde arkasında sunucuda saklanabiliyor. Bimel Network Proje Uzmanı Aynur Ölçer santralın küçük ve orta boy işletmelerin tüm ihtiyaçlarına yanıt verir nitelikte olduğunu söyledi. Ölçer, ürünün üzerindeki küçük bir işletmenin ihtıyacı olabilecek switch, firewall router, VoIP Gateway, DNS sunucusu, DHCP sunucusu bulunmasının ürünün tercih edilebilirliğini artırdığını belirtti.
Tüm haberlere geri dön...