Haber Kaynağı: BThaber, 27 Ekim - 2 Kasım 2008, Sayı: 693, BThaber
“IP teknolojisi dikensiz gül bahçesi değil” IP telefonu uygulamalarının şirketlerin ses ve veri iletişimi için ayrı ayrı yatırım yapma ihtiyacını ortadan kaldrırken, kullanıcıların verimliliğini de önemli oranda artırdığına değinen Bimel Network Yöneticisi Ender Kefeoğlu, bu yapıyla IP telefonu uygulamalarının, her sektör ve ölçekten kuruluş için maliyetleri düşürmek açısından cazip bir alternatif oluşturduğunu ifade etti. Kefeoğlu, “bu teknoloji ne yazık ki dikensiz gül bahçesi değil. IP ağı üzerinden telefon görüşmesi yapmanın avantaj ve dezavantajları var. Avantaj olarak IP network üzerinden yapılan görüşmelere ek ücret ödememeyi gösterebiliriz. İkinci bir avantaj, IP network için ödenen veri iletişim ücretlerinin telefon haberleşmesi için ödenen ücretlere göre daha düşük olması. Ağ üzerinden ses gönderiminde kabul edilebilir seviyeye ulaşmak için dikkat edilecek konular var. Genellikle insanlar tek yöntemin yüksek bant genişliği olduğunu sanırlar ve ağla ilgili bütün tasarımlarını buna dayandırırlar. Gayet tabii yüksek bant genişliği birçok ayıbı örtecektir ama yüksek bant genişliği para demek, her zaman istediğimiz sürati satın alacak bütçeye sahip olmayabiliriz. Servis kalitesiyle ilgili olarak yapabileceğimiz birçok şey var. Mesela trafik sıkışıklığını engellemek, ses ve veri paketlerini farklı kanallardan göndermek, ses paketlerini sıkıştırmak, ses ve veri paketlerini düzenli bir şekilde harmanlamak gibi” şeklinde konuştu. Bimel Network Yöneticisi Ender Kefeoğlu da telekom, inşaat gibi sektörlerde iş hacmi arttığı takdirde ağ telnolojileri konusunda da yatırımların gündeme geldiğini, her alandaki büyümenin ağ teknolojilerinin desteğinde olduğunu ve bir sektör büyüyorsa ağ teknolojilerinin payının büyük olduğunu söylerken, “İletişimin temelinde ağ teknolojileri yatıyor” dedi. Bimel Network Yöneticisi Ender Kefeoğlu, Türkiye’de KOBİ’lerin ağ teknolojilerinden profesyonel anlamda istifade etmediği görüşünde.”Aile şirketlerinden oluşan KOBİ’lerde merkez, şirketin en üst kademesinde bulunan kişide oluyor. Yetkiler şirketin müdürü dışında yöneticileri ve bölüm depertmanlarına bırakılmıyor. Karar alıcı merci işin içeriğiyle alakası olmayan kişi olunca kurum içi ihtiyaçlar amatör kişilerce çözülemiyor. Yapılması gereken yatırım ek külfet olarak algılanıyor. Maliyeti en düşük teknoloji yönünde seçim yapılıyor” diyen Kefoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “KOBİ’lerde bilgi işlem personelinden söz etmek mümkün değil. Teknik servis personeli belki olabilir. Ancak ehliyet anlamında bakıldığında PC sorunlarına çözüm getirebilmenin ötesine geçilemiyor. Kullanımı arttırmak için BT sektöründe ağ uzmanlık alanı olan ve sistem bütünleştirici sıfatıyla faaliyet gösteren şirketlerin hayata geçirdiği projelere ve bu projelerin şirkete sağladığı faydalara KOBİ’leri ilgilendiren basılı mecralarda yer verilmesi gerekir.”