TARSİM IP telefonu projesini hayata geçirmek üzere Bimel ile anlaştı!

Tüm haberlere geri dön...

İş kapasitesi büyüdükçe, şirketler var olan altyapılarını, telefon çağrılarını bilgisayarlara yönlendirme, hatta tutma, konferans, çağrı transferi, sesli mesaj, çoklu ortamda mesajlaşma ve entegre çağrı merkezi özellikleri içeren, iletişim sunucusu olarak kullanılabilen IP tabanlı çözümlere yöneliyorlar. Bu kapsamda, Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi A.Ş. (TARSİM) telefon görüşme bedellerini düşürmek amacıyla eski telefon santrallarının (analog) yerini alan IP santral (dijital) sistemi olarak AVAYA’nın IP Office çözümünü seçti.

Bilindiği üzere IP telefon uygulamaları firmaların ses ve veri iletişimi için ayrı ayrı yatırım yapma ihtiyacını ortadan kaldırırken, kullanıcıların verimliliğini önemli oranda arttırıyor. Ofis içi, uzak ofis ve şubeler arası uygulamalara kolay geçiş olanağı sağlayan IP telefon, geleneksel PBX teknolojilerine ve IP tabanlı yeni ses santrallerine entegre edilebiliyor.

Proje kapsamında TARSİM'in İstanbul'da Kavacık'ta bulunan merkezinde eski nesil telefon santralı yerine dijital santral sistemi olan AVAYA IP Office 406 dijital santralı kuruldu. Yeni sistem, ses ve veri için iki ayrı iletişim ağı ihtiyacını ortadan kaldırarak, telefon ve Internet hatlarının tek bir Internet Protokol (IP) tabanlı iletişim ağı üzerinde birleşmesini sağlıyor. Yeni santral sayesinde bütünleşik ses ve veri iletişim sistemi hayata geçirilmiş oluyor. Proje kapsamında kullanıcılar, veri hattının ulaştığı her yerden, ayrı bir telefon kablolamasına gerek kalmadan telefon edebiliyor. Santralın sunduğu avantajlar arasında en düşük maliyetli rota üzerinden sesi taşıma kabiliyeti olması yer alıyor. Sistem sayesinde Outlook'tan telefonunuza bırakılan sesli mesajları ve faksları alabiliyorsunuz. Ayrıca çağrı alırken aynı zamanda e-posta ve Internet’e erişim devam ediyor. Tarafınıza ulaşan ve bırakılan mesajlar perde arkasında sunucuda saklanabiliyor. Ayrıca bazı katma değerli servisler de ek bir yatırım karşılığında devreye sokulabiliyor. Örneğin; müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemlerine entegre edebilmek mümkün, borsa bilgilerini, son dakika haberlerini, meteorolojik verileri, döviz kurunu ya da veritabanındaki bir veriyi telefon ekranına yansıtmak mümkün olabilecek.

TARSİM Genel Müdür Yardımcısı M. Haşim Altınözlü proje ile ilgili olarak AVAYA IP Office çözümü konusunda "Bimel'i tercih etmemizdeki sebepler arasında bilgisayar ağlarının yanısıra network konusunda 22 yıla yakın tecrübe sahibi olmaları ve satış sonrası destek konusunda kendilerinden hizmet alınabilmesi büyük rol oynuyor" şeklinde konuştu.

AVAYA IP Office çözümününün kullanım kolaylığı açısından önemli avantajlar sunduğunu ifade eden Bimel Network Proje Uzmanı Aynur Ölçer konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Sistem web üzerinden merkezi olarak yönetilebiliyor. Bu sayede bilgi teknolojileri yöneticileri, bilgi işlem çalışanları istedikleri herhangi bir yerden sistemde diledikleri değişikliği yapabiliyorlar. Santralın en büyük avantajı gelişmekte olan küçük ve orta ölçekli firmalarda (Kobi) komple bir çözüm sağlıyor olması. Ürün üzerinde ayrıca küçük bir işletmenin ihtiyacı olabilecek switch, firewall router, VOIP Gateway, DNS sunucusu, DHCP sunucusu bulunması ürünün tercih edilebilirliğini artırıyor."

Anında ses ve veri iletişim kullanımı sağlarken telefon hat sayısını azaltan ve düşük maliyet sağlayan sistem; AVAYA’nın IP Office IP406 adlı 10 dahili (2 analog, 8 dijital) hattı destekleyen ürününden oluşuyor. Kurumun mevcut abone ihtiyacı dikkate alınarak ilave olarak alınan modüller sayesinde santral 32 adet analog dahili iç hat, 32 adet analog dış hattı destekleyen bir yapıya kavuşturulmuş bulunuyor. Yüksek ölçeklenebilirliğe sahip bu sistem ayrıca 6 adet ilave genişleme biriminin stack edilebilmesine olanak verdiği için santral dahili abone sayısı 190 adede çıkarılabiliyor. Sistemle birlikte masadaki telefonunuzu bilgisayarınızdan yönetebilmenizi sağlayan yazılımlar geliyor. Ek olarak temin edilen ve bilgisayarlara yüklenen bu yazılımlar sayesinde santral operatörü kendi bilgisayarı ekranından mouse kullanarak grafik arayüzü ile kendisinden beklenen santralın tüm fonksiyonlarını yönetebilir hale geliyor. (Bilgisayar rehberinden hızlı arama, arayacağınız numaranın meşgul veya serbest olduğunu takip edebilme, numara aktarımı, konferans ortamı yaratma, sesli mesaj dinleme, siz yokken sizi arayanların listesini görebilme v.s.) Kullanıcılar cephesinde de bu yazılımın bir benzeri olan ve sistemle birlikte ücretsiz gelen Phone Manager Lite adlı yazılım yükleniyor. İlave olarak temin edilen ve Lite versiyonuna göre daha fazla özelliği üzerinde barındıran Phone Manager Pro yazılımı sayesinde kullanıcılar kendi telefonlarını bilgisayar ekranı üzerinden yönetebilir hale geliyorlar.


Tüm haberlere geri dön...
Ankara Merkez
Tel: (312) 434-2245 Faks: (312) 431 19 53
İstanbul (Anadolu)
Tel: (216) 384-5061 Faks: (216) 384 50 26
İstanbul (Avrupa)
Tel: (212) 347-7540 Faks: (212) 347 75 44
İzmir
Tel: (232) 489-0755 Faks: (232) 425 21 49
Bursa
Tel: (224) 274-0055 Faks: (224) 273 00 26
2024© Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş. internet sitesinin yayın hakları, tüm görsel malzeme ve bilgilerin elektronik ortamlar dahil kullanım hakkı sadece Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş.'ne aittir. İzinsiz kullanmak, kopyalamak ve alıntı yapmak yasal kovuşturma hakkı doğurur.