Santem A.Ş. IP telefonu projesini hayata geçirmek üzere Bimel ile anlaştı!

Tüm haberlere geri dön...

İş kapasitesi büyüdükçe, şirketler var olan altyapılarını, telefon çağrılarını bilgisayarlara yönlendirme, hatta tutma, konferans, çağrı transferi, sesli mesaj, çoklu ortamda mesajlaşma ve entegre çağrı merkezi özellikleri içeren, iletişim sunucusu olarak kullanılabilen IP tabanlı çözümlere yöneliyorlar. Bu kapsamda, Santem A.Ş. telefon görüşme bedellerini düşürmek amacıyla eski telefon santrallarının (analog) yerini alan IP santral (dijital) sistemi olarak gerek merkez ofiste gerek şubeler arasında IP hatlar üzerinden telefon görüşmesi sağlayan AVAYA’nın IP Office çözümünü seçti.

İstanbul merkez olmak üzere İzmir, Antalya lokasyonlarında şubeleri bulunan kurumun şube ile internet hatları üzerinden VoIP tabanlı iletişim kurabilmeleri için gerekli olan altyapı AVAYA’nın IP Office sistemi sayesinde oluşturuldu.

Internet’e ADSL teknolojisi yardımıyla çıkan Santem’in bilgisayar ve ağ cihazlarının birbiriyle güvenli bir şekilde iletişimine olanak sağlamak ve VoIP teknolojisini kullanabilmesi için ortam oluşturmak bakımından kapsamlı Virtual Private Network (VPN) tünel oluşturabilme kabiliyetlerine sahip Allied Telesis firmasına ait AT-AR440S network ürünü kullanıldı.

Bilindiği üzere IP telefon uygulamaları firmaların ses ve veri iletişimi için ayrı ayrı yatırım yapma ihtiyacını ortadan kaldırırken, kullanıcıların verimliliğini önemli oranda arttırıyor. Ofis içi, uzak ofis ve şubeler arası uygulamalara kolay geçiş olanağı sağlayan IP telefon, geleneksel PBX teknolojilerine ve IP tabanlı yeni ses santrallerine entegre edilebiliyor.

Santem, birden fazla lokasyonda 300’ü aşkın çalışanı ile yapılara; havalandırma, klima, kalorifer,sıhhi tesisat, buhar ,yangın,su vb. tesisatları yapan uluslararası bir şirkettir. Sektörde önemli bir yere sahip olan Santem, yatırımlarına yüzme havuzu, süs havuzu ve sauna gibi konuları ekleyerek uzmanlaşmıştır.

santem_logo_web.jpg
Proje kapsamında Santem’in İstanbul'da Karaköy’de bulunan merkezinde eski nesil telefon santralı yerine dijital santral sistemi olan AVAYA IP Office 406 dijital santralı kuruldu. Yeni sistem, ses ve veri için iki ayrı iletişim ağı ihtiyacını ortadan kaldırarak, telefon ve Internet hatlarının tek bir Internet Protokol (IP) tabanlı iletişim ağı üzerinde birleşmesini sağlıyor. Yeni santral sayesinde bütünleşik ses ve veri iletişim sistemi hayata geçirilmiş oluyor. Proje kapsamında kullanıcılar, veri hattının ulaştığı her yerden, ayrı bir telefon kablolamasına gerek kalmadan telefon edebiliyor. Santralın sunduğu avantajlar arasında en düşük maliyetli rota üzerinden sesi taşıma kabiliyeti olması yer alıyor. İlave olarak temin edilecek yazılımlar sayesinde Outlook'tan kişinin telefonuna bırakılan sesli mesaj ve faksları alabilmesi mümkün hale gelecek. Santralın sunduğu faydalar arasında çağrı alırken aynı zamanda e-posta ve Internet erişiminin kesintiye uğramaması ve bırakılan mesajların perde arkasında sunucuda saklanabilmesi yer alıyor. Ayrıca bazı katma değerli servisler de ek bir yatırım karşılığında devreye sokulabiliyor. Örneğin; müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemlerine entegre edilebilmek mümkün, borsa bilgilerini, son dakika haberlerini, meteorolojik verileri, döviz kurunu ya da veritabanındaki bir veriyi telefon ekranına yansıtmak mümkün olabilecek.

AVAYA IP Office çözümününün kullanım kolaylığı açısından önemli avantajlar sunduğunu ifade eden Bimel Network Proje Uzmanı Aynur Ölçer konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Sistem web üzerinden merkezi olarak yönetilebiliyor. Bu sayede bilgi teknolojileri yöneticileri, bilgi işlem çalışanları istedikleri herhangi bir yerden sistemde diledikleri değişikliği yapabiliyorlar. Santralın en büyük avantajı gelişmekte olan küçük ve orta ölçekli firmalarda (Kobi) komple bir çözüm sağlıyor olması. Ürün üzerinde ayrıca küçük bir işletmenin ihtiyacı olabilecek switch, firewall router, VOIP Gateway, DNS sunucusu, DHCP sunucusu bulunması ürünün tercih edilebilirliğini artırıyor." Anında ses ve veri iletişim kullanımı sağlarken telefon hat sayısını azaltan ve düşük maliyet sağlayan sistem; AVAYA’nın IP Office IP406 adlı 10 dahili (2 analog, 8 dijital) hattı destekleyen ürününden oluşuyor. Kurumun mevcut abone ihtiyacı dikkate alınarak ilave olarak alınan modüller sayesinde santral 16 adet analog dış hat ve 38 adet dijital iç hattı destekleyen bir yapıya kavuşturuldu. Yüksek ölçeklenebilirliğe sahip bu sistem ayrıca 6 adet ilave genişleme biriminin stack edilebilmesine olanak verdiği için santral dahili abone sayısı 190 adede çıkarılabiliyor. Sistemle birlikte masadaki telefonunuzu bilgisayarınızdan yönetebilmenizi sağlayan yazılımlar ilave bir ücret karşılığında temin edilebiliyor. Bilgisayarlara yüklenen bu yazılımlar sayesinde santral operatörü kendi bilgisayarı ekranından mouse kullanarak grafik arayüzü ile kendisinden beklenen santralın tüm fonksiyonlarını yönetebilir hale geliyor. (Bilgisayar rehberinden hızlı arama, arayacağınız numaranın meşgul veya serbest olduğunu takip edebilme, numara aktarımı, konferans ortamı yaratma, sesli mesaj dinleme, siz yokken sizi arayanların listesini görebilme v.s.) Kullanıcılar cephesinde de bu yazılımın bir benzeri olan ve sistemle birlikte ücretsiz gelen Phone Manager Lite adlı yazılım yükleniyor. İlave olarak temin edilen ve Lite versiyonuna göre daha fazla özelliği üzerinde barındıran Phone Manager Pro yazılımı sayesinde kullanıcılar kendi telefonlarını bilgisayar ekranı üzerinden yönetebilir hale geliyorlar.

Oluşturulan yeni sistemde şirket yetkililerinin telefon rehberleri Phone Manager programına aktarılarak, yöneticilerin PC üzerinden rehberlerini yönetmeleri mümkün hale geliyor. Telefon sahibi yerinde yoksa Voice Mail yazılımı sayesinde kullanıcılara karşılama mesajı dinletilebiliyor ve mesaj bırakmalarını sağlayacak bir ortam yaratılıyor. Bırakılan mesajlar perde arkasında Voice Mail sunucusunda saklanarak geriye dönük olarak dinlenebiliyor. AVAYA’nın IP Office IP406 sistemi sayesinde ilave yatırımlarla arzu edildiği takdirde sisteme tanıtılan dahili telefon numaralarına gelen çağrıların dahili numarayı kullanan kullanıcının cep telefonuna yönlendirilmesi mümkün olabilecek.


Tüm haberlere geri dön...

İlişkili Ürünler

Ankara Merkez
Tel: (312) 434-2245 Faks: (312) 431 19 53
İstanbul (Anadolu)
Tel: (216) 384-5061 Faks: (216) 384 50 26
İstanbul (Avrupa)
Tel: (212) 347-7540 Faks: (212) 347 75 44
İzmir
Tel: (232) 489-0755 Faks: (232) 425 21 49
Bursa
Tel: (224) 274-0055 Faks: (224) 273 00 26
2024© Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş. internet sitesinin yayın hakları, tüm görsel malzeme ve bilgilerin elektronik ortamlar dahil kullanım hakkı sadece Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş.'ne aittir. İzinsiz kullanmak, kopyalamak ve alıntı yapmak yasal kovuşturma hakkı doğurur.