Dia Holding BT İhtiyaçları İçin Bimel'den Hizmet Alıyor!

Tüm haberlere geri dön...

İnşaat, turizm, enerji, sanayi ve liman işletme gibi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren Dia Holding yeni taşındıkları merkez ofislerinin BT ihtiyaçları konusunda Bimel’den destek aldı.

Anahtar teslim proje; merkez ofis network sisteminin sağlıklı çalışması için kablolama altyapısı oluşturulması, network erişimi için gerekli aktif cihazların temini, yükseltilmiş taban sistemi ile donatılmış sistem odasının devreye alınması, internet erişiminin sağlanması ve son olarak IP tabanlı Telefon santralının kurulmasını içeriyor.

dia_holding_logo_web.jpg

Proje kapsamında oluşabilecek teknik aksaklıklar konusunda satış sonrası teknik destek hizmetleri 2 yıl boyunca Bimel tarafından verilecek.

Dia Holding özellikle telefon görüşme bedellerini gözle görülür şekilde azaltmak amacıyla IP tabanlı bir çözüm olan Avaya IP Office santralını tercih etmiş bulunuyor.

Kurulum, yapılandırma ve 7/24 bakım ve destek servisi Bimel tarafından verilen projede merkez ofis santral altyapısı; AVAYA IP santral sistemiyle IP hatlar üzerinden telefon görüşmesi yapabilecek bir yapıya kavuşturulmuş bulunuyor. İleride bu sistemin bir benzerinin şantiyeler için de yapılandırılması planlanıyor. Sistem kurulumu tamamlandığı takdirde merkez ve şantiye arasında internet üzerinden telefon görüşmesi yapmak mümkün olabilecek.

Kurumun mevcut abone ihtiyacı dikkate alındığında Dia Holding merkez ofisi için AVAYA IP Office 500 dijital santral modeli uygun görülüyor. Santral 38 adet dijital dahili iç hat, 30 dijital dış hat, 4 analog dış hat ve 8 adet IP telefon bağlantısından istifade edebiliyor. IP telefon bağlantısı için 8 adet AVAYA IP telefon ve diğer hatlar için analog telefonlar temin edilmiş bulunuyor. Genişleyebilir bir yapıya sahip santral; ilave temin edilen modüller sayesinde 106 adet dijital iç hat ve 24 adet analog dış hattı destekleyen bir yapıya kavuşturulmaya musait bulunuyor.

Yeni sistem, ses ve veri için iki ayrı iletişim ağı ihtiyacını ortadan kaldırarak, telefon ve Internet hatlarının tek bir Internet Protokol (IP) tabanlı iletişim ağı üzerinde birleşmesini sağlıyor. Yeni santral sayesinde bütünleşik ses ve veri iletişim sistemi hayata geçirilmiş oluyor. Kullanıcılar, veri hattının ulaştığı her yerden, ayrı bir telefon kablolamasına gerek kalmadan telefon edebiliyor. Santralın sunduğu avantajlar arasında en düşük maliyetli rota üzerinden sesi taşıma kabiliyeti olması yer alıyor. İlave olarak temin edilecek yazılımlar sayesinde Outlook'tan kişinin telefonuna bırakılan sesli mesaj ve faksları alabilmesi mümkün hale gelebiliyor.

Santralın sunduğu faydalar arasında çağrı alırken aynı zamanda e-posta ve Internet erişiminin kesintiye uğramaması ve bırakılan mesajların perde arkasında sunucuda saklanabilmesi yer alıyor. Ayrıca bazı katma değerli servisler ek bir yatırım karşılığında devreye sokulabiliyor. Örneğin; müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemlerine entegre edilebilmek mümkün, borsa bilgilerini, son dakika haberlerini, meteorolojik verileri, döviz kurunu ya da veritabanındaki bir veriyi telefon ekranına yansıtmak mümkün olabilecek.

Kullanım kolaylığı açısından önemli avantajlar sunan AVAYA IP Office, web üzerinden merkezi olarak yönetilebiliyor. Bu sayede bilgi teknolojileri yöneticileri, bilgi işlem çalışanları istedikleri herhangi bir yerden sistemde diledikleri değişikliği yapabiliyorlar.

Santralın en büyük avantajı gelişmekte olan küçük ve orta ölçekli firmalarda (Kobi) komple bir çözüm sağlıyor olması. Ürün üzerinde ayrıca küçük bir işletmenin ihtiyacı olabilecek switch, firewall router, VOIP Gateway, DNS sunucusu, DHCP sunucusu bulunması ürünün tercih edilebilirliğini artırıyor.

Sistemle birlikte masadaki telefonun bilgisayardan yönetebilmesini sağlayan yazılımlar ilave bir ücret karşılığında temin edilebiliyor. Bilgisayarlara yüklenen bu yazılımlar sayesinde santral operatörü kendi bilgisayarı ekranından mouse kullanarak grafik arayüzü ile kendisinden beklenen santralın tüm fonksiyonlarını yönetebilir hale geliyor. (Bilgisayar rehberinden hızlı arama, arayacağınız numaranın meşgul veya serbest olduğunu takip edebilme, numara aktarımı, konferans ortamı yaratma, sesli mesaj dinleme, siz yokken sizi arayanların listesini görebilme v.s.) Kullanıcılar cephesinde de bu yazılımın bir benzeri olan Phone Manager Lite ya da Phone Manager Lite versiyonuna göre daha fazla özelliği üzerinde barındıran Phone Manager Pro yazılımı temin edilebiliyor. Telefon rehberleri Phone Manager programına aktarılarak, yöneticilerin PC üzerinden rehberlerini yönetebilmeleri için gerekli ortam yaratılabiliyor.

Ek olarak temin edilen Voice Mail Pro yazılımı ile telefon sahibi yerinde yoksa kullanıcılara karşılama mesajı dinletilebiliyor ve mesaj bırakabilme imkanı sunuluyor. Bırakılan mesajlar perde arkasında Voice Mail sunucusunda saklanarak geriye dönük olarak dinlenebiliyor. İlave yatırımlarla arzu edildiği takdirde sisteme tanıtılan dahili telefon numaralarına gelen çağrıların dahili numarayı kullanan kullanıcının cep telefonuna yönlendirilmesi mümkün olabiliyor. Otomatik karşılama, beklemeye alma ve kampanya mesajlarının dinletilmesi gibi Voice Mail Pro yazılımının sunduğu çeşitli özelliklerden de istifade edilebiliyor.


Tüm haberlere geri dön...
Ankara Merkez
Tel: (312) 434-2245 Faks: (312) 431 19 53
İstanbul (Anadolu)
Tel: (216) 384-5061 Faks: (216) 384 50 26
İstanbul (Avrupa)
Tel: (212) 347-7540 Faks: (212) 347 75 44
İzmir
Tel: (232) 489-0755 Faks: (232) 425 21 49
Bursa
Tel: (224) 274-0055 Faks: (224) 273 00 26
2024© Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş. internet sitesinin yayın hakları, tüm görsel malzeme ve bilgilerin elektronik ortamlar dahil kullanım hakkı sadece Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş.'ne aittir. İzinsiz kullanmak, kopyalamak ve alıntı yapmak yasal kovuşturma hakkı doğurur.