DSİ XIV. Bölge Müdürlüğü Orhantepe AR-GE Eğitim Merkezi Avaya IP Office Santralına Kavuştu!

Tüm haberlere geri dön...

DSİ genişleyen yapısı doğrultusunda haberleşme altyapısında fiber optik kablo teknolojisini kullanan kurumlar arasında yerini aldı. Bu altyapının ve bu altyapı üzerinde çalışan VoIP teknolojilerinin sağlıklı işlemesinde Bimel'in 25 yıllık bir firma bilinciyle hareket ederek müşterilerinin gereksinimlerini en uygun donanım çözümleriyle buluşturabilmesi, satış öncesi ve sonrası hizmetler kapsamında müşteri ihtiyaçları ile ilgili olarak profesyonel anlamda kılavuzluk edebilecek yetkinliğe sahip olması etkin bir rol oynuyor. Network yatırımlarına önem veren devlet kurumları arasında yerini alan DSİ, Bimel desteğinde DSİ XIV. Bölge Müdürlüğü (İSTANBUL) Orhantepe AR-GE Eğitim Merkezi'nde network ve haberleşme altyapısını iyileştirdi. Proje kapsamında DSİ XIV. Bölge Müdürlüğü (İSTANBUL) Orhantepe AR-GE Eğitim Merkezi'nin bilişim altyapısı Ankara'daki Genel Müdürlük'e Metro Ethernet omurgası aracılığıyla fiber kablo üzerinden genişbant yüksek hızda data alışverişi ve IP tabanlı ses görüşmesi yapabilecek bir yapıya kavuşturuldu. Bu sayede genişbant erişimi gerektiren yüksek hızlarda internet bağlantısından, IP ağı üzerinden TV hizmeti (IP TV), istek üzerine video (video on demand) , IP üzerinden kişisel video kaydetme servisi, IP TV programlarını geriye dönük olarak izleme gibi genişbant gerektiren internet hizmetlerinden kurum çalışanları ve tesise gelen ziyaretçiler faydalanabilecek. Verimlilik elde etmek için kurumların teknolojiyle ilgili ihtiyaçları arttıkça, iyi bir altyapı sunan hizmet sağlayıcılarla çalışmanın, kesintisiz erişim, hızlı bağlantı, güvenlikten istifa etmenin önemi gittikçe artmaktadır. Network teknolojilerinin temeli farklı protokolleri kullanan bilgisayarları birbirleriyle bağlayarak iletişim ortamı yaratmak ve kurumların karar alma mekanizmalarını hızlandırarak iş süreçlerine verimlilik kazandırmak olmaktadır. Bu bilinçte hareket ederek yapılanan DSİ, DSİ XIV. Bölge Müdürlüğü (İSTANBUL) Orhantepe Ar-Ge Eğitim Merkezi'ndeki sosyal tesisleri kapsamında IP telefonu teknolojisinden istifade ederek diğer bir çok kurumu geride bırakmıştır. Kurulum, yapılandırma ve 7/24 bakım ve destek servisi Bimel tarafından verilen tesiste Genel Müdürlük, Daire Başkanlıkları ve Bölge Müdürlükleri arasında AVAYA IP santral sistemiyle IP hatlar üzerinden uzun vadede telefon görüşmesi yapılabilecek. Telefon görüşme bedellerini gözle görülür şekilde azaltan IP telefon uygulamaları, firmaların ses ve veri iletişimi için ayrı ayrı yatırım yapma ihtiyacını ortadan kaldırarak tasarruf elde etmelerini sağlıyor. Ofis içi, uzak ofis ve şubeler arası uygulamalara kolay geçiş olanağı sağlayan IP telefon, geleneksel PBX teknolojilerine ve IP tabanlı yeni ses santrallerine entegre edilebiliyor. IP telefonu uygulamaları firmaların ses ve veri iletişimi için ayrı ayrı yatırım yapma ihtiyacını ortadan kaldırırken, kullanıcıların verimliliğini önemli oranda arttırıyor. Kullanıcılar, veri hattının ulaştığı her yerden, ayrı bir telefon kablolamasına gerek kalmadan telefon edebiliyor. Bu yapısıyla IP telefonu uygulamaları, her sektör ve ölçekten kuruluş için maliyetleri düşürmek açısından son derece cazip bir alternatif oluşturuyor. Eski nesil telefon santralı yerine tesise kurulan AVAYA IP Office 406 dijital santral modeliyle bütünleşik ses ve veri iletişim sistemi hayata geçirilmiş oluyor. Çok sayıda iç hat ve dış hat bağlantısıyla yüksek ölçeklenebilirliğe sahip bu sistem ilave genişleme birimleri sayesinde santral dahili abone sayısı 190 adede çıkarılabiliyor. Santralın sunduğu avantajlar arasında en düşük maliyetli rota üzerinden sesi taşıma kabiliyeti olması yer alıyor. İlave olarak temin edilecek yazılımlar sayesinde Outlook'tan kişinin telefonuna bırakılan sesli mesaj ve faksları alabilmesi mümkün hale gelebiliyor. Santralın sunduğu faydalar arasında çağrı alırken aynı zamanda e-posta ve internet erişiminin kesintiye uğramaması ve bırakılan mesajların perde arkasında sunucuda saklanabilmesi yer alıyor. Ayrıca bazı katma değerli servisler ek bir yatırım karşılığında devreye sokulabiliyor. Örneğin; müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemlerine entegre edilebilmek mümkün, borsa bilgilerini, son dakika haberlerini, meteorolojik verileri, döviz kurunu ya da veritabanındaki bir veriyi telefon ekranına yansıtmak mümkün olabilecek. Kullanım kolaylığı açısından önemli avantajlar sunan AVAYA IP Office, web üzerinden merkezi olarak yönetilebiliyor. Bu sayede bilgi teknolojileri yöneticileri, bilgi işlem çalışanları istedikleri herhangi bir yerden sistemde diledikleri değişikliği yapabiliyorlar. Santralın en büyük avantajı gelişmekte olan küçük ve orta ölçekli firmalarda (Kobi) komple bir çözüm sağlıyor olması. Ürün üzerinde ayrıca küçük bir işletmenin ihtiyacı olabilecek switch, firewall router, VOIP Gateway, DNS sunucusu, DHCP sunucusu bulunması ürünün tercih edilebilirliğini artırıyor. Sistemle birlikte masadaki telefonun bilgisayardan yönetebilmesini sağlayan yazılımlar ilave bir ücret karşılığında temin edilebiliyor. Bilgisayarlara yüklenen bu yazılımlar sayesinde santral operatörü kendi bilgisayarı ekranından mouse kullanarak grafik arayüzü ile kendisinden beklenen santralın tüm fonksiyonlarını yönetebilir hale geliyor. (Bilgisayar rehberinden hızlı arama, arayacağınız numaranın meşgul veya serbest olduğunu takip edebilme, numara aktarımı, konferans ortamı yaratma, sesli mesaj dinleme, siz yokken sizi arayanların listesini görebilme v.s.) Kullanıcılar cephesinde de bu yazılımın bir benzeri olan Phone Manager Lite ya da Phone Manager Lite versiyonuna göre daha fazla özelliği üzerinde barındıran Phone Manager Pro yazılımı temin edilebiliyor. Telefon rehberleri Phone Manager programına aktarılarak, yöneticilerin PC üzerinden rehberlerini yönetebilmeleri için gerekli ortam yaratılabiliyor. Ek olarak temin edilen Voice Mail Pro yazılımı ile telefon sahibi yerinde yoksa kullanıcılara karşılama mesajı dinletilebiliyor ve mesaj bırakabilme imkanı sunuluyor. Bırakılan mesajlar perde arkasında Voice Mail sunucusunda saklanarak geriye dönük olarak dinlenebiliyor. İlave yatırımlarla arzu edildiği takdirde sisteme tanıtılan dahili telefon numaralarına gelen çağrıların dahili numarayı kullanan kullanıcının cep telefonuna yönlendirilmesi mümkün olabiliyor. Otomatik karşılama, beklemeye alma ve kampanya mesajlarının dinletilmesi gibi Voice Mail Pro yazılımının sunduğu çeşitli özelliklerden de yapılacak yatırıma bağlı olarak istifade edilebiliyor.
Tüm haberlere geri dön...
Ankara Merkez
Tel: (312) 434-2245 Faks: (312) 431 19 53
İstanbul (Anadolu)
Tel: (216) 384-5061 Faks: (216) 384 50 26
İstanbul (Avrupa)
Tel: (212) 347-7540 Faks: (212) 347 75 44
İzmir
Tel: (232) 489-0755 Faks: (232) 425 21 49
Bursa
Tel: (224) 274-0055 Faks: (224) 273 00 26
2024© Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş. internet sitesinin yayın hakları, tüm görsel malzeme ve bilgilerin elektronik ortamlar dahil kullanım hakkı sadece Bimel Elektronik Mamulleri Pazarlama A.Ş.'ne aittir. İzinsiz kullanmak, kopyalamak ve alıntı yapmak yasal kovuşturma hakkı doğurur.